Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Cph Wheels

Lunikvej 20B

2670 Greve

CVR nr.: 42502006

E-mail: Info@cphwheels.dk

 

Handelsbetingelser for nye varer

Betaling

Cph Wheels modtager onlinebetaling med Visa, MasterCard, Anyday Split, og Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Levering

De varer som er på vores lager, sendes samme dag, hvis ordren er indgået inden kl. 17:00 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hver dag. Leveringstid på varer som er på vores lager, er 3-5 arbejdsdage

De ordre som indeholder varer, som er på fjernlager, pakkes og sendes samme dag, hvis ordren er indgået inden kl. 16:00 samme dag, ordre herefter pakkes og sendes næstfølgende hver dag. Leveringstid på varer som er på fjernlager varierer. Under hvert produkt fremgår der et estimat for leveringstiden.

Vi sender til hele Danmark og levering direkte til din dør. Vi tilbyder fragt for 250kr. Vi arbejder hårdt på en aftale, hvor I som kunder kan få gratis fragt tilbudt. Tak for forståelsen.
Vi tilbyder til gengæld fri levering, for dem som tilmelder sig nyhedsbrevet :)

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.

Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).

Vi anvender en række kurer for at give en hurtig leveringstid. PostNord, GLS, TNT, DHL og Danske Fragtmænd.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt kundeservice.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Cph Wheels vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:

Cph Wheels

Lunikvej 20B

2670 Greve

Samt en e-mail hvor du beskriver hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig og original emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der kan ikke reklameres over almindeligt slid: Fælge med lak, krom og polerede flader, der har været kørt med i vinterhalvåret og bland andet har været udsat for salt! samt været udsat for påkørsel på grene, strejfninger - ridser der hurtigere udvikler sig til deciderede skader hurtigere end normale fælglakeringer.

Der er heller ingen reklamationsret såfremt de er misligholdt, har været påkørt, har stenslag, ridser eller lignende. Ingen reklamation hvis skader stammer fra monterings værktøj.

Der ydes ingen reklamationsret på dæk eller fælge der er sammenbygget til "tyskerstil". Ej heller på unormal dækslid ifm. montering af spacer samt / eller sænket undervogn. På alle udgåede fælge, ydes ingen suppleringsgaranti.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og konto.nr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Pånær B2B (ingen returret)

Perioden regnes fra den dag;

- Hvor du modtager ordren.

- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.

- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.

- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på Info@cphwheels.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. (Custom krydsmål, ET, eller finish)

- Et komplet sæt (alufælge med monteret dæk), købt af os, som en samlet pakke. Dette betragtes som en varer fremstillet efter forbrugerens specifikationer, da sættes bliver skræddersyet efter din bils mål. (Der ydes dog en pasningsgaranti. Hvis det komplette sæt IKKE passer til din bil, byttes det selvfølgelig til et andet sæt som passer!)

- Brugte varer er undtaget fortrydelsesretten.

- Varer der afhentes og betales fysisk på vores lager.

- Nye alufælge som DU selv har fået montering dæk på!

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Dog skal du passe på med at ridse fælge ved montering, da det forringer varens værdi og dermed hæfter du for forringelsen.

Fælge som har været monteret med dæk betragtes som brugte og dermed ikke kan fortrydelsesretten ikke anvendes.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Det er op til CphWheels.dk at vurdere varens stand.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Særlige ordre både nye og brugte fælge

I nogle tilfælde er det muligt at købe enkelte nye fælge og dæk hos Cph Wheels. Hvis lagerbeholdning er skæv (dvs. ikke følger 2,4,8,12,16 . . .) og relativ høj, kan det være muligt at bestille enkelte fælge. 
I de tilfælde hvor kunden har forsøgt at bestille en enkelt fælge, men ikke er muligt for Cph Wheels at levere, vil ordren blive annulleret og kunden får besked om dette, samt årsagen. 

Der tages forbehold for prisfejl, fejl og mangler i teksten. 
Cph Wheels kan til enhver tid annullere en ordre. Kunden får besked om annullering. 

Handelsbetingelser for brugte varer

Betaling

Cph Wheels modtager betaling for brugte varer med MobilePay, Anyday Split, Kontanter og Bankoverførsel. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Levering

Brugte fælge/dæk er noget som Cph Wheels, mener at kunderne skal se fysisk før handlen, da brugsspor på fælge/dæk er svære at fange på billeder. Derfor er det kun muligt at afhente brugte vare fra vores lager:

Lunikvej 20B
2670 Greve

Reklamationsret

Du får stadig reklamationsret på brugte varer, jf. købeloven. Der gives 2 års reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Cph Wheels vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Cph Wheels gemmer alle billeder og informationer om vores brugte varer.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved reklamationer kan varerne ikke sendes med fragt men derimod skal afleveres fysisk til:

Cph Wheels

Lunikvej 20B

2670 Greve

Samt en e-mail hvor du beskriver hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der kan ikke reklameres over almindeligt slid: Fælge med lak, krom og polerede flader, der har været kørt med i vinterhalvåret og bland andet har været udsat for salt! samt været udsat for påkørsel på grene, strejfninger - ridser der hurtigere udvikler sig til deciderede skader hurtigere end normale fælglakeringer.
Der er heller ingen reklamationsret såfremt de er misligholdt, har været påkørt, har stenslag, ridser eller lignende. Ingen reklamation hvis skader stammer fra monterings værktøj.

Der ydes ingen reklamationsret på dæk eller fælge der er sammenbygget til "tyskerstil". Ej heller på unormal dækslid ifm. montering af spacer samt / eller sænket undervogn. På alle udgåede fælge, ydes ingen suppleringsgaranti.

Bemærk venligst at ved afhentning oplyses der om enhver fejl og mangler på de brugte varer og derfor er reklamation ikke berettiget for disse fejl og mangler.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og konto.nr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Returret

Brugte varer kan kun købes ved fysisk fremmøde og dermed ikke underlagt lovgivning vedrørende 14 dags fortrydelsesret. Der er derfor ikke fortrydelsesret/returret på brugte varer.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens

Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: Info@cphwheels.dk